Seksiä saunassa tai pukuhuoneessa

Voiko seksiä harrastaa saunassa tai saunan pukuhuoneessa? Onko se normaalia, jos vahingossa unohtaa kortsun ja sitten laukeaa naisen emättimeen? Ja voiko miehellä olla herpes peniksessä? Onko sukupuolitaudit vaarattomia vai vaarallisia?

Vastaus:

Saunassa tai saunan pukuhuoneessa voi harrastaa seksiä, mutta yleisissä saunoissa ei saa harrastaa seksiä.

Jos seksissä ei käytetä kondomia, on mahdollista saada seksitauti.

Kaikki seksitaudit voivat tarttua yhdynnässä kumppanilta toiselle. Ei ole väliä, onko kumppani mies tai nainen.

Seksitaudit voivat aiheuttaa oireita tai olla oireettomia. Ne voivat myös aiheuttaa pysyviä haittoja.

Jos epäilee saaneensa seksitaudin, pitää mennä seksitautitesteihin tai lääkärin vastaanotolle.

Nainen voi tulla raskaaksi emättimeen tulleesta spermasta. Kondomi ehkäisee myös raskauden.