Yhdyntä naisen kanssa

Minulla on ehkä yhdyntää yhden naisen kanssa, mutta en ole ihan varma, kuinka siinä yhdynnässä toimitaan. Miten sitä yhdyntää siis tehdään?

Vastaus

Hei

Yhdynnässä penis työnnetään emättimeen ja liikutellaan edestakaisin.

Yhdynnässä on tärkeää muistaa raskauden sekä seksitautien ehkäisy. Raskauden ehkäisyyn käytetään kondomia tai ehkäisypillereitä, mutta ne eivät suojaa seksitaudeilta. Seksitaudeilta suojautumiseen tarvitaan aina kondomi peniksen päälle. Seksitauteja ovat esimerkiksi klamydia ja tippuri.

Yhdynnässä on myös tärkeää, että emätin on tarpeeksi kostea, ennen kuin penistä työnnetään sisään. Emätin kostuu silloin, kun ihminen kiihottuu.

Emättimen voi kostuttaa myös liukuvoiteella. Liukuvoidetta voi ostaa esimerkiksi supermarketeista tai seksuaaliterveyskaupoista.

Yhdynnässä on tärkeää, että peniksen työntäminen emättimeen tuntuu molemmista hyvältä. Yhdyntää voi jatkaa niin kauan, kuin se tuntuu molemmista hyvältä. Yhdyntä pitää lopettaa, jos se sattuu tai tuntuu jommastakummasta pahalta.