Yöllä sattuu pippeliin

Olen herännyt monena yönä siihen, että pippeliin sattuu. Se on ollut kivikova.

Miksi siihen alkaa sattua? Mitä voidaan tehdä, ettei sattuisi?

Vastaus:

Sinulla on ehkä ollut yöllä erektio. Erektio tarkoittaa pippelin jäykistymistä.

Monilla miehillä tulee erektio yöllä. Erektio voi tulla myös päivällä.

Erektio voi tulla esimerkiksi silloin, kun on kiihottunut, jännittynyt tai peloissaan.

Jos erektio on voimakas, se voi sattua.

Erektiota ei voi estää kovin helposti.

Kun erektio tulee, voit yrittää ajatella muita asioita tai kuunnella vaikka musiikkia. Yleensä erektio menee itsestään ohi.

Jos olet yksin ja omassa rauhassa, voit myös hyväillä penistäsi. Voit liikutella kättäsi hellästi edestakaisin pippelin ympärillä. Pippeliä ei kannata puristaa kovaa.

Tätä pippelin hyväilyä kutsutaan itsetyydytykseksi.

Itsetyydytys voi aiheuttaa siemensyöksyn. Siemensyöksyssä pippelin päästä tulee valkoista nestettä eli spermaa. Siemensyöksy tuntuu yleensä erityisen hyvältä. Siemensyöksyn jälkeen erektio menee yleensä ohi.

Jos tyydytät itseäsi, ota lähellesi valmiiksi vaikkapa vessapaperia. Voit antaa siemensyöksyn tulla paperille. Tai jos siemensyöksy tulee muualle, voit putsata sen paperilla.

Voit pistää pippelin päälle myös kondomin. Silloin siemensyöksy tulee kondomin sisälle, eikä sotke paikkoja.

Lue itsetyydytyksestä lisää Seteken sivuilta (seteke.fi)