Videoita avotyötoiminnasta

Moni kehitysvammainen aikuinen on kuntien järjestämässä avotyötoiminnassa.

Avotyöntekijät työskentelevät usein avustavissa tehtävissä esimerkiksi kaupoissa, päiväkodeissa tai vanhainkodeissa.

Avotyöntekijä ei ole työsuhteessa, eikä hän saa palkkaa. Avotyöstä maksetaan työosuusrahaa 0-12 euroa päivässä.

Avotyötoimintaa Koivupirtissä

Heli Aho työskentelee siivoojana Koivupirtissä, Tampereella.

Avotyötoimintaa Rongankodissa

Tommi Saarinen on avotyössä Tampereen Kaupunkilähetyksen Rongankodin keittiössä.

Avotyötoimintaa Nakkilan Mopossa ja Pyörässä

Juuso Mäkilä on avotyössä Nakkilan Mopossa ja Pyörässä.

Avotyötoimintaa Huiskulassa

Krisse Pääskynen työskentelee monenlaisissa tehtävissä Turun Huiskulassa.

Avotyötoimintaa Harjavallan seurakunnassa

Kari Laineenojan on avotyössä Harjavallan seurakunnassa.

Avotyötoimintaa Hotelli Hiittenharjussa

Talonmies Marko Anttalainen kertoo työstään Hotelli Hiittenharjussa.

Videot on tuottanut Kehitysvammaisten Tukiliitto.