Olenkohan saanut taudin?

Olen rakastellut paljaaltaan muutaman kerran saman naisen kanssa. Onkohan minulla sukupuolitauti? Hän ainakin sanoi, ettei hänellä ole. Pitäisikö minun kuitenkin kaikenvaralta käydä testissä?

Vastaus:

Jos kumppanillasi on seksitauti, on mahdollista, että seksitauti tarttuu sinuun. Aina kun olet paljaaltaan yhdynnässä eli suojaamattomassa yhdynnässä on mahdollista, että saat seksitaudin. Suosittelen, että käyt seksitautitesteissä.

Seksitaudit eivät näy päällepäin, eivätkä ne aina aiheuta oireita. Tämän takia kaikki eivät tiedä, onko heillä seksitautia vai ei. Toiset voivat myös valehdella asiasta.

Huolehdit omasta terveydestä, kun käytät kondomia yhdynnässä. Kondomi on ainut ehkäisyväline, jolla voit estää seksitaudin tarttumisen.