Kemut-tapahtuma

Kemut on kehitysvammaisten muusikoiden ja taiteilijoiden kulttuuritapahtuma.

Kemut järjestää Kehitysvammatuki 57 ry.

Kemuja jo 45 vuotta

Jaakko Selin ja Marjukka Havumäki juontavat Kemut

Kemuilla on pitkät perinteet. Ensimmäiset Kemut järjestettiin vuonna 1973.

Suomalaisten esiintyjien lisäksi Kemuissa on ollut esiintyjiä muista Pohjoismaista, Virosta, Venäjältä ja Hollannista.

Konsertissa on ollut vuosien varrella myös kunnia-arvoisia vieraita. Muun muassa presidentit Urho Kekkonen ja Tarja Halonen ovat kunnioittaneet tapahtumaa läsnäolollaan.

Tapahtuman ovat juontaneet jo useana vuonna peräkkäin Marjukka Havumäki ja Jaakko Selin.

Mukaan Kemuihin

Oletko muusikko, runoilija, kuvataiteilija, tanssija tai joku muu taitelija? Voit hakea mukaan Kemuihin.

Hakijoista valitaan 6-8 esiintyjää tai esiintyjäryhmää.

Seuraa Verneri.netin ajankohtaista-palstaa. Kerromme siellä, kun haku Kemuihin alkaa.

Tunnelmia Kemuista

Tunnelma Kemuissa on aina ainutlaatuinen. Tunnelman luovat esiintyjät yhdessä yleisön kanssa.

Katso video vuoden 2017 Kemuista:

Katso kuvakirja vuoden 2017 Kemuista:

Teksti ja kuvat: Mira Vihmo

Lue lisää Kehitysvammatuki 57:n sivuilta (kvtuki57.fi)