Jumpasta saa voimaa

Helsinkiläinen Elina harrastaa jumppaa ja käsitöitä.

Tässä haastattelussa Elina kertoo harrastuksistaan.

Minkä ikäinen olet?

Täytän ensi vuonna 50 vuotta. Juhlat ovat tiedossa perheen kanssa.

Mitä tykkäät tehdä vapaa-ajallasi?

Olen kotona, katson telkkaria ja luen kirjaa. Käyn joskus elokuvissa kavereiden kanssa.

Teen myös käsitöitä. Nyt harjoittelen virkatun korin tekemistä ja korujen tekoa.

En ole käsityöihminen, mutta välillä haluan kokeilla uusia asioita ja saada uusia taitoja.

Käyn myös jumpassa ohjatussa liikuntaryhmässä. Meitä on siellä muutama ryhmäläinen.

Mikä on lempiharrastuksesi?

Lempiharrastukseni on jumpassa käyminen, koska sieltä saa hyviä vinkkejä ja energiaa.

Yritän myös itse olla aktiivinen ja lähteä ulkoilemaan.

Miten aloitit jumpan?

Löysin jumpan Kampin liikuntakeskuksen netistä tutkimalla. Soitin, voiko sinne mennä. Sitten ilmoittauduin sinne.

Suositteletko jumppaa muille?

Kyllä ehdottomasti! Jumppa auttaa pysymään terveenä ja pitämään itsestä ja kropasta huolta.

Suosittelen lämpimästi kaikille, tervetuloa sinne jumppaan!

Miten jumpan voi aloittaa?

Ota liikuntakeskuksen ohjaajaan yhteyttä ja tule rohkeasti tutustumaan esimerkiksi ohjaajan kanssa yhdessä.

Mukaan vaan!

Teksti: Sara Massinen, 2024
Kuva: Adel Rezapour