Liikunta lisää terveyttä

Milla Sukaselle harrastuksissa on tärkeää liikunta ja kaverit.

Tässä haastattelussa Milla kertoo harrastuksistaan.

Kuka olet?

Olen Milla Sukanen. Olen 22 vuotta.

Asun Mäntylässä Espoossa. Tykkään asua täällä.

Mitä teet vapaa-ajalla tai vapaapäivinä?

Olen kotona, kaverin kanssa, pelaan Pleikkaa tai käyn harrastuksissa.

Mitä harrastuksia sinulla on?

Jalkapallo, tanssi, sähly ja musiikki.

Millaista musiikkia harrastat?

Teen itse musiikkia ja sanoja myös. Soitan ukulelea ja tykkään laulaa.

Miten usein käyt harrastuksissa?

Käyn jokaisessa harrastuksessa kerran viikossa eri päivinä.

Miten aloitit harrastukset?

Isä ilmoitti minulle, kun kuuli jalkapallosta ja menin FC Honkaan pelaamaan.

Sählyssä olen ollut kahdessa eri ryhmässä. Sen löysin tuttuni kautta, kun hänkin harrasti sitä.

Tanssin löysin, kun äiti löysi sen netistä ja ilmoitti minut sinne.

Kenen kanssa harrastat?

Kavereiden kanssa harrastan sählyä, jalkapalloa ja tanssia.

Musiikkia yksin, koska se on helpompaa.

Mistä tykkäät harrastuksissasi?

Kivaa on ainakin kaikki kaverit. Ja huumorintajuiset ihmiset.

Suosittelisitko samoja harrastuksia muille?

Kyllä!

Sählyssä, jalkapallossa ja tanssissa voi liikkua. Auttaa terveyteen, se on tärkeää.

Ja saa kavereita.

Millaisen vinkin antaisit nuorelle, joka haluaa löytää uuden harrastuksen?

Tsempit! Ja ei tarvitse jännittää.

Teksti: Sara Massinen, 2024
Kuvat: Adel Rezapour

Lue lisää FC Honkan erityisryhmätoiminnasta (fchonka.fi)