Sirkus Magenta

Sirkus Magenta on sosiaalisen sirkuksen yhdistys Helsingissä. Sirkus Magenta järjestää työpajoja ja esityksiä kaikenlaisille ihmisille.

Sirkuksessa harjoitellaan erilaisia temppuja, kuten tasapainoilua, vannetanssia ja jongleerausta. Jongleeraus on esineiden rytmistä heittelyä ja kiinniottamista.

Sirkusta voivat oppia ihan kaikki!

Sirkus Magenta auttaa jokaista löytämään omat taitonsa.

Hae sirkus- ja teatteriryhmään

Sirkus Magenta etsii sirkus- ja teatteriryhmään kehitysvammaisia nuoria aikuisia.

Ryhmä kokoontuu Helsingissä elokuusta joulukuuhun vuonna 2020. Ryhmä on osallistujille maksuton.

Tunneilla harjoitellaan eri sirkuslajeja, luovaa ilmaisua ja teatteria.

Kausi huipentuu kahteen yleisöesitykseen Kulttuurikeskus Caisassa. Osallistujat tekevät esityksen itse yhdessä ohjaajien kanssa.

Kuka voi hakea mukaan?

Ryhmään mahtuu 10 osallistujaa.

Voit hakea ryhmään, jos olet 18–29-vuotias. Kokemusta sirkuksesta tai teatterista ei tarvita.

Toiminta sopii myös liikuntarajoitteisille ja avustajat ovat tervetulleita mukaan. Löydämme kaikille sopivan tavan osallistua. Tilat ovat esteettömiä.

Näin ilmoittaudut

Ilmoittaudu 22.6.2020 mennessä. Ilmoitamme torstaihin 25.6. mennessä, oletko mahtunut mukaan.

Ilmoittaudu sähköpostilla osoitteeseen noa.ronkko(a)sirkusmagenta.fi

Kerro sähköpostissa lyhyesti seuraavat asiat:

  1. Nimi, ikä ja yhteystiedot
  2. Miksi haluat mukaan?
  3. Onko sinulla kokemusta teatterista tai sirkuksesta? Entä muista taiteista, esiintymisestä tai liikunnasta?
  4. Millaista tukea tai apua tarvitset tekemisessä? Onko sinulla avustajaa?
  5. Käytätkö apuvälineitä? Mitä?
  6. Tarvitsetko saattajaa taksiin harjoitusten jälkeen (eli odottavatko ohjaajat, että pääset taksiin)?

Harjoituspaikat ja aikataulu

Narrin näyttämö
Sörnäisten rantatie 31, 3. kerros

Elokuu:
Ma 10.8. kello 11–13.30
Ke 12.8. kello 11–13.30
Pe 14.8. kello 11–13.30
Ma 17.8. kello 11–13.30
Ke 19.8. kello 11–13.30

Syyskuu:
To 3.9. kello 11.30–14
To 10.9. kello 11.30–14
To 17.9. kello 11.30–14
To 24.9. kello 11.30–14

Lokakuu:
To 1.10. kello 11.30–14
To 8.10. kello 11.30–14
To 15.10. syysloma
To 22.10. kello 11.30–14
To 29.10. kello 11.30–14

Marraskuu:
To 5.11. kello 11.30–14
To 12.11. kello 11.30–14
Ke 18.11. kello 12–14.30
To 19.11. kello 11.30–14
Ke 25.11. kello 12–14.30
To 26.11. kello 11.30–14

Joulukuu:
Ke 2.12. kello 12–14.30
To 3.12. kello 11.30–14

Kulttuurikeskus Caisa
Kaikukatu 4 B

Ti 8.12. kello 12–14.30 Esitystreeni
Ke 9.12. kello 13.30 Kenraaliharjoitus yleisölle
Pe 11.12. kello 12 Ensimmäinen esitys
La 12.12. kello 13.30 Toinen esitys

Koronatilanteeseen liittyvät muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot:
Maija Iltanen, maija.iltanen(at)sirkusmagenta.fi
(lomalla 19.6.–10.8.2020)

Temppuile videoiden avulla

Sirkus Magenta on tehnyt selkosirkus-videoita. Videoilla on helppoja sirkusharjoituksia.

Voit tehdä harjoituksia yksin tai yhdessä vaikkapa kaverin tai ohjaajan kanssa.

Nyt temppuillaan!

Lämmittelyleikki: omena, banaani, porkkana

Pallolla tasapainoilu (helppo)

Pallolla tasapainoilu (vaikea)

Tukkipyörintä ja kilpikonnapyörintä

Yhden pallon jongleeraus kädet ristissä

Tasapainottelu muovipussilla

 

Lue Leija-lehden juttu Sirkus Magentasta (tukiliitto.fi)

Teksti: Jenni Sipilä, 2020

Lisätiedot: