Asuminen

Hei,

Olen lievästi kehitysvammainen mies. Isäni piti minusta huolta, hän kuoli maaliskuussa.

Äitini ei jaksa pitää minusta huolta. En oikein osaa pitää itsestäni huolta.

Vastaus

Hei

Otan osaa.

Oletko huolissasi pärjäämisestäsi?

Voisit ottaa yhteyttä oman kuntasi sosiaalipalveluun. Saat sosiaalipalvelusta sellaista tukea kuin tarvitset.

Löydät sosiaalipalvelun yhteystiedot netistä. Voit kirjoittaa esimerkiksi Googleen hakusanoiksi kotikuntasi nimen ja sosiaalipalvelut.

Voit soittaa myös Kehitysvammaliiton puhelimeen numeroon 09 348 09 348.

Puhelin on auki maanantaisin kello 15–17 ja torstaisin kello 10–12. Puhelimeen vastaa Kehitysvammaliiton työntekijä.

Huolista on tärkeä jutella luotettavan ihmisen kanssa. Et ole yksin ja sinusta pidetään huolta.