Autokoulu

Onko myös autokoulun teoriakoe harjoituksia selkokielisenä?

Vastaus:

Kysyin asiaa Selkokeskuksesta. Sieltä kerrottiin, että ei ole selkokielistä materiaalia, jolla voisi harjoitella teoriakokeisiin.

Autokoulu

Saako lievästi kehitysvammainen mennä autokouluun?

Vastaus:

Totta kai voi mennä. Ajokortin saa, jos suorittaa autokoulun hyväksytysti.

Autokoulu

Kuinka helppoa on päästä autokouluun?

Vastaus:

Oppimisen vaikeus ei yleensä estä autokoulun suorittamista. Mutta esimerkiksi kehitysvamma voi olla este ajokortin hankkimiselle.

Lääkäri voi arvioida, onko autokoulun suorittaminen mahdollista.

Sinun kannttaa kysyä autokoulun vaatimuksista suoraan autokoulusta ja esimerkiksi terveyskeskuksen lääkäriltä.