Elämä on tylsää

Mitä pitää tehdä, kun elämä on hirveän tylsää? Mikään ei tunnu kivalta, vaan kaikki on ihan tylsää ja tyhmää nykyään. Mitään kivaa ei tapahdu melkein koskaan ja jos tapahtuu, niin se menee pian ohi niin kuin vaikka joulu. Nyt ei ole mitään kivaa odotettavissa pitkään aikaan, jos koskaan. Mistä sen tietää, vaikka tässä pian kuoleekin pois. Monet ihmiset vain ihan yllättäen ovat kuolleet.

Vastaus:

Kuulostat hieman alavireiseltä. Oletko ajatellut, että voisit olla hieman masentunut? Masentuneelle ihmisille on tyypillistä, että ei jaksa innostua mistään ja elämä tuntuu vain synkältä ja tylsältä.

Masennuksen kanssa ei kuitenkaan kannata jäädä yksin. Siihen on tärkeä hakea apua, koska ilman hoitoa masennus voi pahentua entisestään. Ehdottaisin, että kävisit terveyskeskuksessa juttelemassa lääkärisi kanssa. Voitte yhdessä lääkärin kanssa miettiä, miten saisit taas elämääsi lisää väriä.

Itse koen, että liikunta auttaa, kun mieli on alavireinen. Irrotan itseni väkisin sohvalta ja teen kunnon kävelylenkin. Sen jälkeen olo on jo paljon parempi. Säännöllinen liikunta tekee hyvää niin mielelle kuin keholle.