Haluaisin kommunikoida kirjoittamalla

Minulla on vaikeuksia puhua ja vaikka yritän puhua selvästi ja kuuluvasti, niin ihmiset eivät usein ymmärrä minua. He vain jankuttavat kysymystä: “mitä sinä sanoit, en ymmärrä” tai ymmärtävät väärin. Tästä syntyy kaikenlaisia väärinkäsityksiä.

Kirjoitan hyvin ja haluaisin kommunikoida kirjoittamalla puheen sijaan. Minulle kuitenkin sanotaan, että pitää puhua, koska kaikki muutkin puhuvat. Se ei pidä paikkaansa, tunnen ihmisiä, jotka eivät ole oppineet puhumaan ollenkaan.

Miten saisin ihmiset uskomaan, että haluan kirjoittaa puhumisen sijasta? He eivät usko, vaikka jankutan sitä jatkuvasti heille.

Vastaus:

Jokaisella on oikeus kommunikoida itselleen luontevimmalla tavalla. On hienoa, että olet löytänyt keinon, jonka avulla voit tukea epäselvää puhettasi.

Joskus ympäristön on vaikeaa suhtautua eri tavoin kuin puhumalla kommunikoiviin ihmisiin. Voisitko saada tukea joiltakin ystäviltäsi? He voisivat selittää muille, että kirjoittaminen on sinulle tärkeä tapa kommunikoida.

Voisivatko muut kokeilla kirjoittamalla viestimistä? He voisivat vastata sinulle kirjoittamalla. Silloin toiset saisivat kokemusta siitä, millaista on viestiä kirjoittamalla.