Helatorstai

Mistä nimi helatorstai johtuu?

Vastaus:

Helatorstai on kirkollinen juhlapäivä. Sitä vietetään pääsiäisen jälkeen Jeesuksen taivaaseen nousemisen muistoksi.

Helatorstai on virallinen pyhäpäivä. Helatorstaina suurimmalla osalla ihmisistä on vapaata töistä.

Helatorstai-nimi on lainattu ruotsinkielestä. Se tarkoittaa pyhää torstaita.

Helatorstai

Helatorstai, minkähän asian muistoksi sitä vietetään?

Vastaus:

Helatorstai on kristillinen juhlapäivä. Sitä vietetään Jeesuksen taivaaseenastumisen muistoksi.

Helatorstai on aina 40 päivää pääsiäisen jälkeen.