Joulu ja uusivuosi

Mitäpä Kerttu tuumii, kauppojen joulusta ja uudenvuoden raketti, bum bum -asiasta?

Vastaus:

Mielestäni joulussa on parasta ajatus muiden muistamisesta ja auttamisesta.

Itse annan paljon niin sanottuja aineettomia lahjoja. Ne voivat olla ilmaisia, ne eivät kuormita ympäristöä ja niiden avulla voi myös auttaa muita.

Aineeton lahja voi olla esimerkiksi lupaus, että vie lahjan saajan eväsretkelle kauniiseen paikkaan. Tai lupaus, että auttaa lahjan saajaa siivoamisessa. Aineeton lahja voi olla myös lahjoitus hyväntekeväisyyteen.

Aineeton lahja voi olla mitä vain, mikä ilahduttaa lahjan saajaa.

Uuden vuoden raketeista on monelle iloa, mutta niistä on myös paljon haittaa. Rakettien pauke pelottaa eläimiä. Raketit aiheuttavat myös paljon vammoja. Siksi moni järjestö on ehdottanut uuden vuoden ilotulituksien rajoittamista.

Joulu ja uusivuosi

Ensin tulee, joulu,
sitten vuosi vaihtuu,
näin se käy joka vuosi,
no, mikä ettei.

Nimimerkki:
Mr Molskis

Joulu ja uusivuosi

Joulukin se vaan lähestyy,
ja tietysti uusivuosi heti perästä taivaltaa,
ett niin ne aina, peräkkäin, kas näin.
Talvi tulee, aikanaan,
lunta tuiskuttaa, valkoinen on maa,
metsä, pellot, soi kellot.
ei näy kärpäsiä, unessa ne vaan köllöttää,
eiks je.

Nimimerkki: Joulu+uusivuositalviruno