Hoitajille kertominen

Hoitajat ihmettelevät kun haluan muuttaa. Mitä minä voin sanoa, kun haluan muuttaa, mutta en kehtaa heille oikeaa syytä kertoa?

Nimittäin en olisi halunnut tähän asuntolaan alun perin ollenkaan muuttaa. En pidä joistain muista asukkaista. Kun minä pelkään heitä, kun he ovat joskus niin kiukkuisia ja kovaäänisiä. Tulevat minun asioita kyselemään, eivätkä usko, kun sanon, että en halua asiasta puhua.

Tosin nyt se on sovittu se muutto. Mutta kannattaako minun jättää tämä oikea syy kertomatta vai ei?

Jos vaikka kirjoitan syyn heille kirjeessä, jonka he lukevat sitten, kun olen jo pois muuttanut. Kerron, että suurin syy muuttoon on se, että pelkään kolmea muuta asukasta.

Vastaus

Hei

Minun mielestäni voit hyvin kertoa ohjaajille syyn muuttoon ihan rehellisesti. Ohjaajat ymmärtävät asian varmasti hyvin.

Usein omista tunteista kannattaa jutella rehellisesti muiden kanssa. Se helpottaa omaa oloa. Toki on tärkeää ottaa myös muiden tunteet huomioon.

Kirjeen kirjoittaminen on myös hyvä idea. Kirjoittaminenkin on hyvä tapa käsitellä omia tunteita ja kertoa omista tunteista muille.