Olet tässä:
 

Olemmeko me muka ystäviä?

Eräs ihminen sanoo, että me kaksi olemme ystävät keskenämme, mutta minusta se ei ole totta. Hän on usein ilkeä minulle, kiroilee, huutaa, komentaa ja uhkailee. Olemmeko me muka ystävät, jos hän ei käyttäydy kuin ystävä ja minusta hän ei ainakaan ole ystävä minulle?

Vastaus

Hei

Jokainen päättää itse, keitä kutsuu ystävikseen.

Jos joku ei ole minun ystäväni, en yleensä sano sitä hänelle, koska en halua turhaan pahoittaa kenenkään mieltä.

Toisten käytöstä voi olla vaikea muuttaa. Omaan käytökseen on helpompi vaikuttaa. Joskus omalla käytöksellä voi vaikuttaa myös muiden käytökseen. Siksi yritän itse käyttäytyä muita kohtaan niin kuin toivon muiden käyttäytyvän minua kohtaan.

Ilkeä ja uhkaava käytös tuntuu varmasti pahalta ja on väärin. Siitä kannattaa kertoa luotettavalle ihmiselle.

Tsemppiä!