Kehitysvammaisuuden näkyminen

Näkyykö lievä kehitysvamma ulospäin?

Vastaus

Hei

Kehitysvamma tarkoittaa vaikeutta oppia ja ymmärtää uusia asioita. Se voi näkyä ulospäin, mutta ei usein näy.

Meistä jokainen on omanlaisensa. Osaamme eri asioita, opimme omalla tavalla ja näytämme omanlaisilta.

Meistä jokainen tarvitsee myös muiden ihmisten tukea. Kukaan ei pärjää yksin, eikä kenenkään tarvitse pärjätä yksin.

Meistä jokainen voi myös auttaa ja tukea muita ihmisiä.

Jokainen meistä on hyvä juuri sellaisena kuin on.