Uutisten ymmärtäminen

En oikein ymmärrä, kun uutisissa on jotain isoa, niin mitä siellä on ja onko se vaarallista?

Vastaus

Hei

En valitettavasti tiedä, mitä uutista tarkoitat.

Uutisista kannattaa jutella luotettavan ihmisen kanssa. Yhdessä voi miettiä, mitä uutiset tarkoittavat.

Uutiset voivat herättää monenlaisia tunteita, kuten huolta ja pelkoa. Myös omista tunteita kannattaa jutella luotettavan ihmisen kanssa. Puhuminen helpottaa oloa.

Voit kuunnella, katsella ja lukea myös selkokielisiä uutisia.

Selkouutiset tulevat Radio Suomessa joka päivä kello 21.12.

Selkouutiset tulevat TV1:ssä joka arkipäivä kello 16.35.

Voit lukea selkouutisia myös netissä:

Tästä linkistä pääset Ylen selkouutisiin (yle.fi/selkouutiset)

Tästä linkistä pääset Selkosanomien uutisiin (selkosanomat.fi)