Mitä tarkoittaa trigget albert?

Yhdellä Youtube-videolla tubettaja sanoi jotain, että seuraavaksi tulee videolla trigget albert. Mitä hän mahtoi tarkoittaa?

Kysyin asiaa kommentissa, mutta hän ja monet muut pilkkasivat minua siitä, että en ymmärrä sitä itse. Jotain kai se tarkoittaa, että hän paljastaa ennalta jotain.

Vastaus

Pyysin vastaamiseen apua Arki digittää -hankkeen Digihautomolta.

He vastasivat näin:

Kurja kuulla, että sinua on pilkattu YouTubessa. Se on väärin.

YouTubessa käytetään paljon sellaisia englanninkielisiä sanoja, joita on vaikea ymmärtää. Hyvä kun kysyit asiasta.

Voisiko olla, että tubettaja on sanonut videolla trigger alert?

Trigger alert tarkoittaa sisältövaroitusta.

Sisältövaroitus voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että tubettaja aikoo paljastaa jonkun sarjan tai elokuvan sisältöä.

Sisältövaroitus voi tarkoittaa myös sitä, että videolla tapahtuu seuraavaksi jotain, joka voi herättää ikäviä tunteita.