Nopea laihdutus

Välillä tuntuu, että olisin ylipainoinen. Miten voin laihtua nopeasti?

Vastaus

Hei

Nopea laihduttaminen ei kannata. Se on haitallista terveydelle.

Voit vähentää painoa lisäämällä liikuntaa ja syömällä terveellisesti.

Näin syöt terveellisesti:

  • Syö paljon kasviksia, hedelmiä ja marjoja.
  • Syö täysjyväleipää, täysjyväpastaa ja täysjyväpuuroa.
  • Käytä leivällä kasvirasvalevitettä.
  • Syö kalaa ainakin kahdesti viikossa.
  • Vältä ruokia ja juomia, joissa on sokeria.
  • Juo janoon vettä.
  • Juo rasvatonta maitoa tai piimää. 
  • Vältä suolaa.

Syö vain vähän ruokia, joissa on kovaa rasvaa.

Kovaa rasvaa on esimerkiksi 

  • makkarassa
  • juustossa
  • rasvaisessa lihassa
  • leivonnaisissa
  • rasvaisissa maitotuotteissa.

Syö säännöllisesti viisi kertaa päivässä. Pidä aterioiden välissä 3-5 tunnin tauko. Kun syöt säännöllisesti, nälkä ei pääse yllättämään.

Yritä lisätä jokaiseen päivään liikuntaa, josta pidät.

Tsemppiä!