Kaktukset

Hei

Mikä on kaktus ja miten sitä hoidetaan?

Vastaus

Hei

Kaktus ovat kasvi, joka kestää hyvin kuivuutta.

Luonnossa kaktuksia kasvaa aavikoilla, joissa on kuivaa.

Kaktus varastoi varteensa vettä. Kaktuksella on piikit, jotka suojaavat sitä eläimiltä, jotka etsivät vettä.

Kaktuksia voi pitää myös kotona.

Kaktus ei tarvitse paljon hoitoa. Se pitää kastella vain kaksi kertaa kuussa.

Kaktus pitää istuttaa ruukkuun, jonka pohjassa on reikiä.

Kun ruukku alkaa täyttyä juurista, kaktus pitää vaihtaa isompaan ruukkuun.