Kissan hoitaminen

Miten kissaa pitää hoitaa?

Vastaus:

Hyvin hoidettu kissa voi elää jopa 20 vuotiaaksi.

Kissa tarvitsee hoitoa joka päivä.

Päivittäiseen kissanhoitoon kuuluu kissan

  • ruokkiminen
  • juomaveden vaihtaminen
  • vessan eli hiekkalaatikon puhdistaminen.

Kissan terveydentila pitää tarkistaa säännöllisesti.

Kissalta pitää tarkistaa säännöllisesti

  • turkki
  • iho
  • korvat
  • silmät
  • suu
  • kynnet.

Kissa pitää viedä eläinlääkärin tarkastukseen kerran vuodessa. Eläinlääkäri huolehtii kissan rokotuksista ja tarkastaa, että kissa on terve. Eläinlääkäriltä saa myös neuvoja kissan terveydenhoitoon.

Lisäksi pitää huolehtia, että kissa saa riittävästi liikuntaa. Kissalla pitää olla myös mielekästä tekemistä joka päivä.

Lue lisää lemmikeistä Vernerin selkosivuilta.