Kuurot ja musiikki

Miten kuurot tekevät koulun musiikin tunneilla? Eikö musiikki-juttuja ole kamalan vaikea oppia, jos ei kuule yhtään mitään?

Vastaus:

Kuurot oppilaat opettelevat koulun musiikin tunneilla musiikkia. Jokaisella kuurolla oppilaalla on omat keinot, jolla he oppivat parhaiten. Näitä keinoja opettajat sitten käyttävät. Musiikki on paljon muutakin kuin ääntä. Se on värinää ja sykähtelyä. Se on liikettä ja soittamista. Vaikka ei kuulisi yhtään mitään, voi tuntea värähtelyä ja nauttia soittamisesta ja tanssimisesta.