Mämmi

Mämmiä syötiin varmaan vielä 1950-luvulla enempi kuin nyt. Mitäs Kerttu tähän vastaa?

Vastaus:

Mämmi on suomalainen perinneruoka, jota syödään etenkin pääsiäisen aikaan. Olet varmasti oikeassa, että mämmiä syötiin aikaisemmin enemmän kuin nykyään.

Mämmi

Mämmi hyvää oli.
Mutta ajat muuttuu,
sukupolvet vaihtuu.
Mämmit on voinut jo vaihtua pitsaan.
Niin minä luulen.
Kuin tuulen äänet poluilta kuulen.

Nimimerkki: mämmi