Miksi joulukarkkeja myydään kaupoissa hirveän aikaisin?

Huomasin syksyllä, että kauppoihin ilmestyi myyntiin joulukarkkeja todella aikaisin, minun mielestäni jo lokakuussa. Miksi niitä myydään niin paljon ennen joulua? Eikö niitä ehdi ostamaan tarpeeksi, jos ne tulevat myyntiin myöhemmin? Minä ainakin sain ihan liikaa suklaata lahjaksi jouluna, 8 konvehtirasiaa. On varmasti juhannus ennen kuin saan ne kaikki syötyä ja paino vain nousee.

Vastaus:

Minä olen huomannut saman asian. Joulu tulee kauppoihin mielestäni aikaisemmin kuin ennen. Ei siis pelkästään joulukarkkeja, vaan koristeita ja muuta jouluun liittyvää.

En oikein tiedä, mistä se johtuu. Ehkä ihmiset rakastavat joulua niin paljon, että haluavat nauttia siitä pidemmän aikaa. Kauppiaat ainakin pitävät siitä, että ihmiset ostavat paljon. Mitä kauemmin tavaraa on myynnissä, sitä enemmän sitä ostetaan.

Sinähän voisit lahjoittaa osan suklaarasioista pois, jos et halua itse syödä niitä kaikkia. Ei painoa kannata ehdoin tahdoin lisätä.