Minkälainen ihminen on kaunosielu?

Minkälainen ihminen sellainen on, joka on kaunosielu? Minua sanottiin kaunosieluksi, mutta en oikein ymmärrä, että mitä se tarkoittaa. En kehdannut kysyä sitä siltä, jonka sen sanoi.

Mitä se sinun mielestäsi tarkoittaa? Entä onko se kovin paha asia, jos mies on sellainen? Siis vaikeuttaako se vaikka kavereiden ja elämänkumppanin saantia tai ihmisen elämää?

Vastaus:

Minusta kaunosielu tarkoittaa sitä, että ihminen on herkkä ja ajatteleva. Minusta tällainen ihminen on ihastuttava ystävä. Hän osaa ottaa muut huomioon. Mies voi olla kaunosielu siinä missä nainenkin.

Elämä voi olla vaikeaa kenelle tahansa, niin myös kaunosielulle. Mutta minusta kaunosieluisuus ei vaikeuta elämää. Päin vastoin, se voi tehdä siitä hyvin mielenkiintoisen.