Miten päästä eroon ikävistä ajatuksista?

Eilen kun yritin soittaa vanhemmille, niin kumpikaan ei vastannut puhelimeen. Aloin heti pelkäämään, että heille olisi tapahtunut jotain kamalaa. Ehdin jo pelätä, että he ovat vaikka kuolleet tai jotain. Mutta sitten selvisi, että asialle oli luonnollinen selitys. He olivat vain sellaisessa paikassa, jossa ei voinut puhelimeen vastata.

Miten pääsen eroon pelottavista ajatuksista? Ei ole kivaa, kun heti alan pelätä vanhempien kuolleen, jos he eivät vastaa puhelimeen.

Vastaus:

Olisi hyvä, jos voisit puhua peloistasi jonkun kanssa.

Mielestäni sinun kannattaa ottaa yhteyttä terveyskeskukseen. Kerro, että tarvitset keskusteluapua. Kerro, että sinulla pelkoja, jotka vaikeuttavat elämääsi päivittäin.

Oletko jutellut peloistasi vanhempiesi kanssa?