Oman asunnon ostaminen

Saan perintöä lähikuukausien aikana.

Voinko ostaa oman asunnon, jos haluan?

Silti täällä tukiasunnosa ryhmäkodin yhteydessä on hyvä olla. Kukaan ei ihmettele, kun leikin barbeilla ja katson lastenohjelmia. Kun minulla on tämä keskiasteinen kehitysvamma. En oikein ymmärrä isoja rahoja.

Vastaus:

Hei

Oman asunnon ostamisen pitäisi olla mahdollista. Mutta se voi olla hankalaa.

Jos haluat ostaa oman asunnon, juttele edunvalvojan kanssa rahaan liittyvistä asioista. Voitte miettiä yhdessä, miten asunnon ostamisen voisi hoitaa.

Lisäksi sinun kannattaa jutella sosiaalityöntekijän kanssa. Voitte yhdessä miettiä, millaista tukea tarvitset omaan kotiin ja mistä saisit tukea. Kaikki kunnat eivät tarjoa tukea omaan kotiin.

Näistä kahdesta kannattaa aloittaa.