Opiskelu

Mitenkä menetellään, koska uusi sopimus ja uudet säännöt ja ei ole koulutusta nykyiseen työhön, mitä on tehnyt 8 v., pessyt saapumiserän siivoustekstiilit? Ja oppisopimuksella laitoshuoltajaksi pitäs olla mukautettu, koska en tule pärjäämään normipuolella amk:ssa.

Vastaus:

En valitettavasti osaa vastata, kun en tunne tilannettasi tarkemmin.

Keneltä voisit kysyä asiasta? Tukeeko joku sinua työhön liittyvissä asioissa? Voisitko kysyä häneltä?

Toivottavasti asia selviää!

Opiskelu

Voiko lievästi kehitysvammainen opiskella uuden ammatin liiton rahoilla esimerkiksi yhdistelmäajoneouvon kuljettajaksi normaali ammattikoulussa? Vai pitääkö olla Luovin yksikkö?

Vastaus:

Kehotan sinua ottamaan yhtetyttä Luovin erityisammattipoistoon ja kysyä asiasta tarkemmin sieltä. Vaatimukset ovat samat sekä normaalissa ammattioppilaitoksessa että erityisammattioppilaitoksessa. Esimerkiksi opiskelijan terveys täytyy olla sellainen, että voi toimia ison ajoneuvon kuljettajana.

Yhdistelmäajoneuvokuljettajaksi voi opiskella Luovin opistossa Muhoksella. Muhoksen opintoneuvoja on Hanna Komulainen. Voit kirjoittaa hänelle sähköpostia hanna.komulainen(at)luovi.fi tai soittaa puhelimella 040 3193230.