Palkkaa työstä: Meikäläisten työtilanne

Missä mennään meikäläisten työhommissa?

Vastaus:

Kehitysvammaiset nuoret ja aikuiset osallistuvat työelämään monin tavoin.

Palkkatyössä on noin 500-600 kehitysvammaista nuorta tai aikuista. Suurin osa on työllistynyt työhönvalmennuksen avulla.

Avotyötoiminnassa on noin 2 300 henkilöä. Avotyötoiminta on työtoimintaa tavallisella työpaikalla.

Työtoiminnassa työkeskuksissa on noin 6 000 henkeä.

Avotyötoiminnasta ja työtoiminnasta ei makseta palkkaa vaan työosuusrahaa.