Puhelut jatkuvat

Hei

Minulle tulee vielä puheluita oudoista numeroista. Niissä lukee, että ne tulisivat Iso-Britanniasta.

Kun yritin poistaa numeron, niin vahingossa se yhdisti, jolloin puhelimessa sanottiin, että numero ei ole käytössä, tarkistakaa numero. Katkaisin kyllä heti puhelun. En ole vielä puhunut ohjaajille, enkä kenellekään muulle.

Mitä oikein pitäisi tehdä? En uskalla puhua kenellekään.

Vastaus:

Hei

Hyvä että kysyit asiasta minulta.

Et ole tehnyt mitään väärää. Asiaa ei tarvitse hävetä, eikä pelätä.

Monet suomalaiset ovat saaneet viime aikoina huijauspuheluita. Puheluissa yritetään huijata rahaa tai varastaa henkilötietoja. Puhelut tulevat usein ulkomaisista numeroista.

Kuka olisi sellainen luotettava ihminen, jolle voisit kertoa asiasta? Kuka voisi auttaa sinua asian selvittämisessä?

Teidän pitää yhdessä varmistaa, ettet ole menettänyt rahaa.

Voit hyvin kertoa asiasta esimerkiksi ohjaajille. Et ole tehnyt mitään väärää.

Pyydä vaan rohkeasti apua asian selvittämiseen.

Tsemppiä!