Pukeutuminen talvella

Miksi jotkut ihmiset pukeutuvat talvella tosi huonosti? Olen huomannut, että jotkut aikuiset kulkevat kylmässä pakkassäässä ilman pipoa, hanskoja ja kaulaliinaa. Jotkut myös käyttävät talvella lenkkareita, eivätkä talvikenkiä. Eikö heille ole kotona opetettu, että miten talvella pukeudutaan?

Vastaus:

Ihmiset suhtautuvat ulkoiluun eri tavoin. Toisille on ilo olla ulkona pakkassäässä, jolloin he pukeutuvat lämpimästi. Monelle kylmä pakkassää on ikävä asia ja he haluavat mahdollisimman nopeasti sisään. Silloin ei usein kiinnitetä huomiota siihen, mitä on päällä.

Joskus voi tietysti olla, että talvipukeutumiseen ei ole varaa. Erityisesti talvikengät maksavat usein paljon.