Rahan tuhlaaminen

Miksi jotkut ihmiset tuhlaavat hirveästi rahaa tosi kalliisiin muotivaatteisiin ja älypuhelimiin?

Minulle on opetettu kotona, että muotivaatteita ja super kallista älypuhelinta ei ole pakko ostaa, jos ei itse halua. Prismasta ja Citymarketista ostetut vaatteet ovat ihan yhtä hyviä. Ja halvempi älypuhelin on myös hyvä juttu, jos se toimii kunnolla.
Miksi jotkut eivät ymmärrä tätä?

Vastaus:

Ihmiset suhtautuvat rahan kuluttamiseen eri tavoin. Toiset haluavat säästää rahaa ja toiset taas käyttää sitä. Tuhlaaminen ei tietysti kannata, jos rahaa ei ole. Mutta mitä jos rahaa on paljon. Onko sinusta oikein käyttää rahaa, jos sitä on?