Saako hoitaja hoitaa lastenlastaan työaikana?

Erään asuntolan hoitajan lapsi tuo oman lapsensa isoäidin hoitoon usein, kun tämä on töissä. Muut työt jäävät helposti tekemättä, kun hän leikkii lapsenlapsen kanssa ja hoitaa tätä. Eihän se ole oikein? Minusta ei ole. Eihän hän saa palkkaa lapsenlapsen vahtimisesta. Asukkaillekaan se ei ole kivaa, kun he joutuvat hoitamaan sitä lasta ja leikkimään tämän kanssa vasten tahtoaan.

Vastaus:

Hoitajan tehtävä on tehdä työnsä. Ei ole hyvä asia, jos työt jäävät tekemättä.

Mutta pieni lapsi asumisyksilössä voi olla myös kiva asia. Asukkaiden joukossa on melko varmasti sellaisia, jotka pitävät lapsista. Sellaisia, jotka mielellään leikkivät lapsen kanssa. Lapselle on myös hyvä tutustua erilaisiin ihmisiin. Hoitajan työntekoa lapsi ei kuitenkaan saa häiritä.