Sairauksien väheksyminen

Miksi jotkut terveet ihmiset väheksyvät sairaiden ihmisten oireita? Minulla on oppimisvaikeuksia ja hankala astma. Minulle on joskus sanottu: “Eivät astmakohtaukset voi olla niin kamalia. Sinä liioittelet!” Minä en mielestäni liioittele jos sanon, että astmakohtaus tuntuu siltä kuin tukehtuisin. Enkä minä hoe sitä koko ajan. Sanon vain, jos joku kysyy tai jos saan astmakohtauksen.

Vastaus:

Terveet ihmiset eivät välttämättä ymmärrä, miltä sairaus tuntuu. On helppoa vähätellä toisen oloa, jos ei itse ole koskaan sairas. Sellainen ihminen on ajattelematon.