TikTok ja lapset

Hei Kerttu

Siitä TikTokista tuli mieleen, kannattaako lasta päästää sinne?

Vastaus:

Hei

TikTok on somen palvelu. TikTokissa kuvataan, muokataan ja julkaistaan lyhyitä videoita. Muut voivat katsoa ja kommentoida videoita.

TikTokia käyttävät etenkin nuoret. Palvelun virallinen ikäraja on 13 vuotta.

Jos lapsen päästää someen, vanhemman pitää valvoa ja opettaa somen käyttöä. Vanhemman kannattaa käyttää somea yhdessä lapsen kanssa.