Toiset asukkaat kiusaavat minua

Asuntolassa missä asun, toiset asukkaat ovat kiusanneet minua koko sen ajan, kun minä olen asunut täällä eli vajaat 3 vuotta.

He sanovat koko ajan kuinka tyhmä, ruma, vastenmielinen, ällöttävä, iljettävä, pahanhajuinen ja mielisairas minä olen.

Minä olen yrittänyt olla välittämättä siitä, enkä reagoi siihen, että he lopettaisivat, kun minä en huomioi kiusaamista.

Hoitajat sanovat todella usein, että kiusaaminen pitää lopettaa, mutta he eivät lopeta millään.

Mitä pitää tehdä? Pitääkö minun muuttaa jonnekin muualle, kun minä olen heistä niin kamala?

Vastaus:

Hei

Onpa kurjaa, että sinua on kiusattu noin pitkään omassa kodissasi. Kenenkään ei pitäisi joutua asumaan paikassa, jossa ei ole hyvä ja turvallista olla.

Jos ohjaajat eivät saa kiusaamista loppumaan, ohjaajien esimiehen tai asuntolan johtajan pitää puuttua asiaan.

Voitko puhua asiasta ohjaajien esimiehelle eli pomolle?

Voit pyytää apua myös omalta sosiaalityöntekijältäsi sosiaalitoimistosta. Ohjaajat neuvovat, miten saat häneen yhteyden.

On todella tärkeää, että kiusaamiseen puututaan pian.

Onko sinulla luotettavaa ihmistä, jonka kanssa voit jutella tilanteesta ja tunteistasi?

On tärkeää, että saat puhua asiasta jonkun kanssa.