Vaalit

Vaalit eivät kiinnosta minua. Onko väärin jättää äänestämättä?

Vastaus:

Mitä mieltä itse olet? Onko oikein, että et käytä äänioikeuttasi? Miksi vaalit eivät sinua kiinnosta? Suomessa on paljon ihmisiä, jotka eivät äänestä. Mistä se sinun mielestäsi johtuu?

Minuakaan eivät vaalit kiinnosta. Tarkoitan sitä, että en halua seurata vaalikeskusteluja esimerkiksi televisiosta. En aio mennä tapaamaan ehdokkaita vaalitapahtumissa. Mutta silti aion äänestää. Etsin ehdokkaan muilla tavoin.

Mutta sinulla on oikeus olla äänestämättä. Ei se ole väärin. Mutta silloin jätät käyttämättä mahdollisuutesi vaikuttaa asioihin.

Vaalit

Joko Kerttu tietää ketä äänestää? Minä äänestin ennakkoon näissä vaaleissa.

Vastaus:

Kyllä Kerttu tietää, ketä äänestää. Minä kävin myös äänestämässä ennakkoon. Hienoa, että äänestit!