Vernerin uudistuminen ja videot

Voisko tätä uudistaa, että tänne pystyy lähettämään videoita ja äänileikkeitä?

Vastaus

Tosi hyvä idea!

Pohdimme tätä asiaa paljon. Moni haluaisi lähettää Vernerin sivuille omia videoita. Ja me haluaisimme julkaista mahdollisimman paljon Vernerin käyttäjien videoita.

Asiassa on yksi haaste. Vernerin sivujen pitää noudattaa digipalvelulakia. Lain mukaan kaikkien Vernerissä olevien videoiden pitää olla kaikille saavutettavia. Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että kaikkien videoiden pitää olla selkeitä ja videoissa pitää olla tekstitys.

Saavutettavan videon tekeminen ei ole aina helppoa. Se vaatii myös aikaa.

Yritämme ratkaista asiaa!