Virvon varvon

Virpominen on varmaankin ollut satoja vuosia, niin kuin leipominenkin. Vai mita tuumii Kerttu?

Vastaus:

Virpominen on tosiaan hyvin vanha tapa. Se on peräisin ortodoksisesta kristillisyydestä. En osaa sanoa tarkemmin, miten vanha perinne virpominen on.

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Virvon varvon

Virvon warwon warpaita tallon.
No ei kai sentään.
Se voi sattua.
Mutta, voi hyvänen aika sentään tätä kirjoitusta.
Tuumii.
Siis virvon varvon koivunoksilla varoen, ettei satu haaveria.

Nimimerkki: Virvon varvon

Virvon varvon

Nytpä tässä virvon varvon Kerttua, pääsiäiseen kuluu virpominen ja mämmi. Ainakin jokaisen pitää edes vähän maistaa mämmiä. Vai mitäs tuumii Kerttu?

Vastaus:

Virpominen ja mämmi ovat tosiaan tuttuja pääsiäisperinteitä. Osa ihmisistä ei pidä mämmistä ollenkaan, mutta minulle se maistuu.

Syötkö sinä pääsiäisenä mämmiä?

Virvon varvon

Virvon varvon, varpaita mä tallon.
Runoilin yläluokilla ollessa,
ainevihkoon.
Opettajaa oli kuulemma  naurattanut,
kun luki ainettani
kertoi  jälestäpäin,
nykyisin en enää varpaita tallo.
Pääsiäistä meille kaikille.

Nimimerkki: Virvon varvon

Virvon varvon

Virvon varvon tuoreeksi, terveeksi.
Versio 2
Virvon varvon,
varpaita ma tallon,
en nyt sentään,
mutta varoen vaan,
eteenpäin kuin tanssilattioilla vain.

Nimimerkki: Virvon varvon