Suomen tasavallan presidentit
Suomen tasavallan nykyinen presidentti on Sauli Niinistö. Niinistö on Suomen 12. presidentti. Alla on listattuna kaikki itsenäisen Suomen presidentit aikajärjestyksessä.
Lue sivu ja tee sen jälkeen presidenttivisa.
Suomen tasavallan presidentit
Kaarlo Juho Ståhlberg (1865-1952). Presidenttinä vuosina 1919-1925.
Lauri Kristian Relander (1883-1942). Presidenttinä vuosina 1925-1931.
Pehr Svinhfvud (1861-1937). Presidenttinä vuosina 1931-1937.
Kyösti Kallio (1873-1940). Presidenttinä vuosina 1937-1940.
Risto Ryti (1889-1956). Presidenttinä vuosina 1940-1944.
Carl Gustaf Mannerheim (1867-1951). Presidenttinä vuosina 1944-1946.
Juho Kusti Paasikivi (1870-1956). Presidenttinä vuosina 1946-1956.
Urho Kaleva Kekkonen (1900-1986). Presidenttinä vuosina 1956-1982.
Mauno Henrik Koivisto (1923-2017). presidenttinä vuosina 1982-1994.
Martti Ahtisaari (1937-). Presidenttinä vuosina 1994-2000.
Tarja Kaarina Halonen (1943-). Presidenttinä vuosina 2000-2012.
Sauli Niinistö (1948-)
Presidenttinä vuosina 2012-
Haluatko testata, kuinka hyvin tunnet Suomen presidentit? Printtaa presidenttivisa paperille tästä linkistä (pdf-tiedosto).
Kuvat: Sotamuseo/Puolustusvoimat