Mielipiteitä osallisuudesta

Millaisia töitä sinä haluat tehdä? Mitä tykkäät tehdä vapaa-ajalla? Entä millaiset palvelut ovat sinulle tärkeitä?

Tältä sivulta voit lukea mielipiteitä osallisuudesta.

Ystävällistä asiakaspalvelua

Asun omassa kodissa.

Käyn töissä Raxissa ja Musiikkitalolla. Jaan myös mainoksia.

Käytän paljon julkista liikennettä. Välillä junissa palvelu pettää. Ei ilmoiteta myöhästymisistä.

Muuten junissa kerrotaan asiat hyvin ja selkeästi. Asiakaspalvelu toimii. Heti autetaan, jos tarvitsee apua.

Olen töissä asiakaspalvelussa ja palvelen asiakkaitani ystävällisesti.

Toivon samaa itselleni: ystävällistä ja avuliasta palvelua.

Esa Peltonen

Soittelen muille musiikkia

Asun tuetusti. Meitä on yhteensä 16 asukasta. Viihdyn oikein hyvin.

Teen talonmiehen hommia.

Soittelen myös musiikkia muille asukkaille. Soitan levyjä ja musiikkia YouTubesta.

Kehitysvammatuki 57 on hyvä palvelu. Teen tapahtumissa juontohommia. Ja tapaan ystäviä.

Timo Laine

Julkinen liikenne on tärkeä

Asun yksiössä.

Julkinen liikenne on tärkeä, koska keskustaan on 30 kilometriä matkaa.

Käyn alihankintatöissä. Lisäksi jaan ilmaisjakelulehtiä keskiviikkoisin ja sunnuntaisin.

Torstaisin käyn ruokaostoksilla.

Kirjastosta olen lainannut tietokonepelejä.

Jari Naakka

Ystävätuvalla saa jutella

Käyn paljon Kehitysvammatuki 57:n Ystävätuvalla. Se on hyvä palvelu.

Ystävätuvalle saa mennä ja siellä saa jutella ihmisten kanssa kaikenlaista.

Ystävätuvalla saa hyvin apua ja hyviä neuvoja. Saa tietää enemmän asioista.

Saa selkeää tietoa!

Paula Raussi

Ihmiskohtaamisia pitää olla

Asun itsenäisesti.

Käytän paljon julkista liikennettä. Kuljen metrolla töihin ja takaisin. Jalkapalloon kuljen metrolla ja bussilla.

On tärkeää, että metro tuli lähelle kotia.

Metrossa aina tarjoan paikkaa, jos joku tarvitsee.

Palveluissa tärkeitä on ihmiskohtaamiset. Se on se, mitä pitää olla!

Hannu Koskinen

Keilaus on tärkeää

Oma koti on tärkeä.

Julkinen liikenne on tärkeä, kuljen paljon junalla.

Harrastukset ja Kehitysvammatuki 57 ovat tärkeitä.

Käyn keilaamassa. Ja Kemut on tärkeä tapahtuma.

Timo Jäppinen

Teksti ja kuvat: Jenni Sipilä, 2019