Miehen ja naisen yhdyntä
Hei.
Miten yhdynnässä miehen siitin menee naisen emättimeen ja mitä sillä tehdään siellä?
Vastaus
Hei
Yhdynnässä mies työntää siittimen naisen emättimeen. Jotta se onnistuu, siittimen pitää seistä ja emättimen pitää olla kostea.
Yleensä ennen yhdyntää on esileikkiä. Esileikissä esimerkiksi suudellaan ja hyväillään. Esileikki saa miehen ja naisen kiihottumaan.
Kun mies kiihottuu, siitin kovettuu eli alkaa seistä. Kun nainen kiihottuu, emätin kostuu. Kun emätin on kostea, penis työntyy emättimeen helpommin.
Usein kumppanit liikkuvat yhdynnässä toisiaan vasten niin, että penis liikkuu emättimessä sisään ja ulos.
Yhdynnässä voi olla erilaisissa asennoissa. Kumppanin kanssa voi kokeilla erilaisia asentoja. Kokeilemalla löytää itselle ja kumppanille sopivat asennot.
Yhdynnässä nainen voi tulla raskaaksi. Yhdynnässä myös seksitaudit tarttuvat. Kondomi suojaa raskaudelta ja seksitaudeilta.
Seksistä selkokielellä -sivustolla on tietoa yhdynnästä ja ehkäisystä.
Pääset Seksistä selkokielellä -sivustolle tästä linkistä (seteke.fi)