Kihloissa oleva nainen

Onko oikein, että kihloissa oleva nainen laittaa miespuoliselle ystävälle omista rinnoistaan kuvia Messengerissä ja WhatsAppissa?

Vastaus

Kun kaksi ihmistä on parisuhteessa, heidän kannattaa sopia suhteen säännöistä yhdessä. Heidän kannattaa sopia esimerkiksi siitä, mikä on pettämistä. Onko esimerkiksi intiimien kuvien lähettäminen pettämistä? Kun kumppanit ovat sopineet yhteisistä säännöistä, kummankin pitäisi noudattaa sääntöjä.

Parisuhteessa on myös tärkeää puhua tunteista. Kannattaa kertoa, miltä itsestä tuntuu. Ja kysyä, miltä toisesta tuntuu. Kannattaa kertoa, millaisia tunteita kumppanin teot herättävät.

Messenger ja WhatsApp ovat sosiaalisen median eli somen palveluita. Kannattaa harkita, millaisia kuvia somen kautta lähettää.

Messengerissä ja WhatsAppissa jaetut kuvat näkyvät vain viestin vastaanottajalle. Kuvat eivät siis ole julkisia, ne eivät näy muille palvelun käyttäjille. Toisaalta Messengeristä ja WhatsAppista kuvia on helppo jakaa eteenpäin.