Vernerin yleiskieliset sivut

Minusta tämä sivu on liian helppo. Voinko käyttää tuota Vernerin sivua, joka ei ole selkokielellä? Minulla on lievä kehitysvamma ja olen hyvä lukemaan. Olisi kiva, kun tämä Verneri-sivu olisi kehitysvammaisille, mutta ei selkokielellä.

Vastaus:

Onpa kiva saada palautetta Vernerin selkokielisistä sivuista! Meidän Vernerin tekijöiden on vaikea kirjoittaa tekstejä, jotka olisivat juuri sopivan helppoja jokaiselle käyttäjällä. Teitä Vernerin käyttäjiä on paljon erilaisia.

Kyllä voit käyttää myös Vernerin yleiskielisiä sivuja. Yleiskielisillä sivuilla on paljon kehitysvammaisuuteen liittyvää tietoa. Siellä ei kuitenkaan ole kaikkia samoja asioita kuin näillä selkokielisillä sivuilla. Sieltä puuttuvat esimerkiksi kirjeenvaihtoilmoitukset ja monet muut kehitysvammaisten ihmisten itse kirjoittamat jutut. Myös Verkko-Kerttu vastailee kysymyksiinne vain näillä selkokielisillä sivuilla.

Toivottavasti näillä selkosivuilla on sinullekin hyödyllisiä asioita!