Olet tässä:
 

Pauliina ja Mira: Opiskelimme digitaitojen ohjaajiksi

Hei

Olemme Pauliina ja Mira Oulusta.

Osallistuimme Vertti-koulutukseen, jossa opiskelimme digitaitojen ohjaajiksi. Vertti on lyhenne vertaisverkkotukihenkilöstä. Vertti auttaa muita digiasioissa.

Vertti-koulutus on tarkoitettu kehitysvammaisille nuorille ja aikuisille ja se on vapaaehtoistyötä.

Koulutuksen järjesti Oulun Kehitysvammaisten Tukiyhdistyksen Verkko haltuun -hanke.

Ryhmä kokoontui viisi kertaa. Jokaisella kerralla oli oma aihe.

Aiheita olivat esimerkiksi

  • erilaisten sovellusten lisääminen
  • puhetoiminnan käyttö tekstiviestin kirjoittamisessa
  • teamsin käyttö
  • netin jakaminen esimerkiksi puhelimesta
  • nettietiketti eli miten saa toimia netissä.

Koulutus oli mukava. Sieltä sai uusia kavereita. Moni osallistuja toivoi, että tapaamiskertoja olisi ollut enemmän.

Vertti-koulutus oli nyt ensimmäistä kertaa, mutta syksyllä on tulossa uusi ryhmä.

Toivomme, että uusiin koulutuksiin tulee mahdollisimman paljon osallistujia.

Digitaidot ovat tärkeitä kaikille.

Kirjoittajat: Pauliina ja Mira