Blogataan yhdessä
Henna: Kiinnostuksen kohteet
Minulla on lievä kehitysvamma ja erityisiä kiinnostuksen kohteita. Kehitysvammaisuus ja muut diagnoosit Etsin luettavaksi kirjoja erityisesti kehitysvammaisuudesta. Luen kirjoja, joita […]
Matias: Omakuva
Matias: Ystävät
Pia: Miten keskustella tekoälyn kanssa?
Minulle tekoäly on kuin silmälasit. Tekoäly auttaa minua näkemään. On ihmisiä, jotka kokevat tekoälyn vain satuilijana. Heidän mielestään tekoäly tekee […]
Pia: Paineiden hallinta
Olen autistinen henkilö. Jos minulla on monta hoidettavaa asiaa kerralla, koen painetta ja stressiä. Tänään paineet kotitöistä, asioinnista ja sellotreenistä […]
Pia: Aika ja toiminta
Olen autistinen henkilö, jolla on myös ADHD-piirteitä. Olen siis AuDHD-henkilö. Minulle ajanhallinta on vaikeaa. Minun on vaikea pysyä kalenterini suunnitelmissa […]
Aada: Kerron kokemuksiani ja lisään tietoisuutta
Moi Olen Aada. Olen erityisnuori. Olen syntynyt Filippiineillä. Täytän kesällä 23 vuotta. Mulla on kehitysvamma ja Touretten syndrooma. Mulla on […]
Pia: Toiminnan rytmitys
Olen autistinen henkilö ja stressaannun eli kuormitun helposti asioista, jotka minun pitää hoitaa. Koen helposti, että voimani eivät riitä kaikkeen: […]