Pia: Tukemisesta
Olen autistisena henkilönä miettinyt, mikä olisi hyvä tapa tukea autistisen henkilön toiminnanohjausta.
Ehkä kaksi tapaa tukea voisivat olla nämä:
- Autistisen henkilön tilanteen miettiminen: Mikä tilanteessa on oleellista eli tärkeää? Mikä rooli erityisillä kiinnostuksilla on tilanteessa?
- Toimintamallien antaminen tilanteeseen: Miten esimerkiksi kauppareissu tai lääkärikäynti yleensä sujuvat? Mitä vaiheita ne sisältävät?
Ehkä nämä näkökulmat tuovat selkeyttä eri tilanteisiin.
Kirjoittaja: Pia