Pia: Sellon ja musiikin maailmasta
Minun sello-opinnot jatkuvat Vuosaaren musiikkiopistossa.
Musiikkiopistossa on kaiken ikäisiä ja kaiken tasoisia musisoijia.
Käyn sellotunnilla ja menen Näppärit-yhtyeeseen sellistiksi. Muut ovat pääosin viulisteja.
Näppäreissä on monenlaisia ja monenikäisiä soittajia. Myös erilaisia opettajia.
Minua jännittää, mutta olen myös innoissani.
Tässä on videolta oppimiani vinkkejä soittoharjoituksiin:
Opettele ensin ja harjoittele vasta sitten. Näin et toista väärin tehtyä harjoitusta.
Opettele aina uutta. Se parantaa myös aiemmin opittua.
Ohjeita sellonsoiton harjoitteluun:
- Lämmittely (esimerkiksi asteikko tai jousiharjoite)
- Tekniikka (esimerkiksi etydi tai muu tekniikkaharjoite)
- Musiikkia eli kappaleet
- Jotain helppoa ja hauskaa lopuksi (esimerkiksi joku tuttu kappale)
Jos itselläni on voimia, teen jotain improvisointi- tai sävellysharjoitteita lopuksi. Esimerkiksi nyt harjoittelen motiivien eli musiikillisten ideoiden miettimistä.
Hitaasti edeten eteenpäin harjoittelun kautta.
Inspiroivaa musisointia!
Kirjoittaja: Pia